Overwatch : Premiers détails sur la saison #1 (Dates, Tags animés, Icônes, Armes dorées)

Overwatch saison 1 logo

Overwatch : Le patch du PTR livre ses secrets sur les parties compétitives et la première saison.

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Après avoir dévoilé les visuels des armes dorées pour les héros, le patch destiné au PTR continue de livrer des informations très intéressantes concernant le mode compétitif d’Overwatch et la première saison.

Partie compétitives

Overwatch partie competitive

Les joueurs pourront prendre part à ce nouveau mode de jeu dès la fin du mois de Juin 2016.

  • Il y a une nouvelle saison tous les 3 mois.
  • Pour y participer vous devrez être au moins de niveau 25.
  • Avant de vous lancez vous devrez jouer 10 matchs de placement afin de déterminer votre cote de compétence (de 1 à 100).  Le système de matchmaking fera en sorte d’équilibrer les matchs selon cette cote.
  • Votre cote est ajustée après chaque victoire ou défaite. Elle est réinitialisée après chaque saison.
  • Pas de restriction de héros (une équipe peut sectionner plusieurs héros similaire).
  • La saison #1 se terminera le 18 août.
  • Si vous quittez une partie compétitive avant son terme, il sera impossible de rejoindre un match avant la fin de la partie précédente.

Récompenses Parties Compétitives

Au terme des 10 matchs, vous obtenez une icône et un tag aux couleurs de la carte Ilios :

A la fin d’une saison vous recevrez des points que vous pourrez échanger contres certaines récompenses exclusives aux parties compétitives telles que les armes dorées :

Overwatch arme dorée cout

Les armes dorées nécessitent 300 overwatch points pour être achetés.

Les 500 meilleurs joueurs de la saison bénéficieront aussi d’une icône spéciale et d’un tag animé :

Overwatch top 500 icone

Patch note PTR (anglais)

New Feature: Competitive Play
Once you hit level 25, you’ll have access to our newest feature: Competitive Play. This mode was designed to be a more serious experience, allowing players to hone their skills and perfect their strategies. But before diving into the fray, you’ll need to play 10 placement matches. These will allow our matchmaking system to gather enough information about your abilities to assign a skill rating.

With your newly acquired skill rating, you’ll be matched against players of a similar ability level. And if you play well and win games, the competition will become increasingly fierce throughout the two-and-a-half-month season. Plus, your performance will be rewarded with unique in-game items like sprays, player icons, and Competitive Points (which can be traded in for cosmetic Golden Weapons).

We’ve also made a number of changes to Overwatch’s match format for Competitive Play. Some of these changes are simple interface changes, while others ensure that maps and modes don’t favor one side or another—plus we’ve added a sudden death mechanic that ensures tied games are broken as fairly as possible.

Because Competitive Play is more serious in nature, we want to make sure that player behavior is acceptable. This means that the penalties are more severe than in the Quick Play or Weekly Brawl! modes. Leaving a game early or stepping away from your computer will make you ineligible to join a game until the previous game has ended, and continued infractions could result in restrictions or removal from Competitive Play.

GENERAL UPDATES

Gamepad Controls

  • Players can now swap the left and right sticks on a control pad
  • « Legacy » controls option has been added:
    • Left stick up/down moves forward/backward
    • Left stick left/right turns left/right
    • Right stick up/down aims up/down (these can be inverted)
    • Right stick left/right strafes left/right
    • Sticks can also be switched
  • Improved dead-zone controls, giving players increased accuracy during off-center and diagonal stick movement

Miscellaneous

  • When activating Widowmaker’s Ultimate ability, Infra-Sight, her voice line will now be audible map-wide
  • « Weapons » section added to the Hero Gallery
  • Added McCree as an AI hero in Practice vs. AI, Play vs. AI, and Custom Game modes
  • Added a variety of a social options to the hero selection and end of match screens
  • Removed « Prefer »/ »Avoid » player system

BUG FIXES

General

  • Fixed a bug that would cause players’ weapons to auto-snap straight up or down when the crosshair was aimed between 85 and 90 degrees
  • Fixed a bug that caused players who backfilled and then completed a game to sometimes receive a loss on their Career Profile and not receive their XP bonus for backfilling
  • Fixed a bug that would move players toward the source of a knockback rather than away from it
  • Fixed a bug that caused Hearthstone-themed sprays to ignore localization
  • Fixed several framerate issues that could occur when cycling through the hero selection menu
  • Fixed a variety of issues with and made several improvements to ambient lighting
  • Made some improvements to how AI heroes respond to one another
  • Made a variety of performance and optimization improvements across the game
  • Unicode keys for non-English keyboards are now displayed properly in the keybinding interface

Maps

  • Players can no longer be resurrected in out-of-play areas on Ilios

Heroes

  • Fixed a bug with the « Junkrat RIP-Tire Kills—Average » lifetime statistic
  • Fixed a bug that allowed some projectiles to shoot through Reinhardt’s Barrier Field
  • Fixed a bug that allowed Torbjörn to pick up Scrap while dead

Retrouvez toutes nos infos sur Overwatch ici.

Sources : Blizzard, Overpwn, Overwatchworld, reddit

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